رئیس شورای شهر تهران از ورود تراموای چینی به تهران خبر داد و گفت که این اتوبوس ۳کابین به زودی در تهران وارد مدار خدمت رسانی می شود.

موضوعات جلسه شورا

همشهری- زینب زینال زاده: شهرداری تهران برای توسعه و بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی، نیازمند استفاده از مدهای مختلف حمل‌ونقلی است. علاوه بر اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی و واگن‌های مترو، تراموا هم موردتوجه قرار گرفته و بنا به گفته‌های مدیران شهری یک دستگاه تراموا به زودی از پکن وارد تهران می شود. مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران این موضوع را تأیید کرد و دیروز (۲۲ مهر) در حاشیه دویست و هفتادمین جلسه پارلمان شهری گفت که تراموای چینی در واقع همان اتوبوس ۳ کابینه برقی است که از طرف شرکت چینی به عنوان هدیه به شهرداری تهران داده شده است.

اتوبوس با تزیینات تراموا

تراموای چینی که در مسیر تهران است، چرخ لاستیکی دارد و از این رو نیازی به ایجاد زیر ساخت نیست. مهدی چمران در جمع خبرنگاران از این تراموا با عبارت اتوبوس ۳ کابین یاد کرد و گفت: «تزیینات داخلی و صندلی‌های آن، شبیه تراموا است و شهرداری آن را خریداری نکرده و به صورت آزمایشی در مسیر مشخصی وارد مدار خدمت‌رسانی می شود.پس از تست اگر عملکرد خوبی داشت، موضوع خرید آن را پیگیری می کنیم و در غیر این صورت‌بازمی گردانیم.»

اتوبوس‌های ۳ کابین به تهران می‌رسند | تراموای چینی در مسیر پایتخت

فعال نبودن شاتل تاکسی

یکی از مدهای حمل‌ونقل انبوه بر، شاتل تاکسی است که با استفاده از تاکسی‌ها ون به مسافران خدمت‌رسانی می‌شود. سامانه این مد حمل نقل توسط شهرداری تهران ایجاد شده است اما رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از وضعیت شاتل تاکسی، گفت: «آن طور که انتظار هست، شاتل‌ها فعالیت نمی‌کنند. گرچه وقتی تعداد مسافران زیاد می‌شود، هماهنگی سخت و سامانه ای هم برای این کار طراحی شده اما مشکلاتی وجود دارد که باید توسط یک کمیته یا کارگروه بررسی شود.»

مروری بر ۳ دستور جلسه شورا

دستور جلسه اول

موضوع: تقدیر از تهران پژوهان

نکته مهم: به مناسبت روز تهران، ۳ تهران پژوه (کامران صفا منش، داریوش شهبازی و نصرالله حدادی) مهمان ویژه پارلمان شهری بودند و سخنرانی کوتاهی کردند.

کامران صفا منش: در حوزه تهران حفاظت از ساختمان‌های قدیمی، باغ‌های قدیمی و همچنین مرمت مجموعه‌های مختلف، اهمیت زیادی دارد که در برخی از این موارد مشارکت داشته‌ام.

داریوش شهبازی: شهر تهران ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد و باید در خصوص تاریخ تهران به‌ویژه مقاطع مربوط به پایتختی و دوره روستایی تهران، حساسیت داشته باشیم.

اتوبوس‌های ۳ کابین به تهران می‌رسند | تراموای چینی در مسیر پایتخت

نصرالله حدادی: تهران بالفعل و بالقوه توان و ظرفیت گردشگری بسیاری دارد که می‌تواند رشد اقتصادی بسیاری را به همراه داشته باشد.

دستور جلسه دوم

موضوع: یک فوریت انتخاب معبری برای نام‌گذاری به نام شهید سرلشکر محمدهادی حاج رحیمی

نکته مهم: شهید حاج رحیمی ۱۳ فروردین امسال در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسید.

تصمیم شورا: یک فوریت طرح با اکثریت آرا تصویب شد.

اتوبوس‌های ۳ کابین به تهران می‌رسند | تراموای چینی در مسیر پایتخت

دستور جلسه سوم

موضوع: بررسی طرح ممنوعیت افزایش کیوسک‌ها (دکه‌ها) و کاهش سالیانه دو درصد از تعداد کیوسک‌های موجود در سطح مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران

نکته مهم: حدود ۱۲۴۰ کیوسک در تهران وجود دارد که اگر سالانه ۲ درصد از آنها حذف شود، حدود ۵۰ سال زمان می‌برد و مصوبه در طول ۶ تا ۷ سال اجرایی می‌شود.

تصمیم شورا: طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری ارجاع داده شد.

اتوبوس‌های ۳ کابین به تهران می‌رسند | تراموای چینی در مسیر پایتخت

انعکاس پرواز رئیس مجلس به ضاحیه

در جلسه دیروز شورای شهر تهران، حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در لبنان محور صحبت اعضای پارلمان شهری قرار گرفت و از این اقدام با عنوان اقتدار ایران یاد کردند.

  • ملت ایران در کنار ملت لبنان

مهدی چمران: رئیس مجلس با هواپیمای ایرانی و خلبانی خود به بیروت و محل خرابه‌ها و کنار مردم رفت. این حرکت یک پیام داشت و آن این است که ملت ما کنار، ملت لبنان ایستاده‌اند و باید کمک کنیم آوارگان به خانه‌هایشان بازگردند.

  • حضور حاج باقر لشکر نصر در لبنان

علیرضا نادعلی: این حضور متفاوت رئیس مجلس شورای اسلامی نه ما را به یاد دکتر قالیباف انداخت نه سردار قالیباف. بلکه ما را به یاد «حاج باقر لشکر نصر» انداخت.

  • نمایش اقتدار جمهوری اسلامی

مهدی پیرهادی: حضور شجاعانه در ضاحیه لبنان پیام اقتدار و عزم راسخ جمهوری اسلامی در مقابله با تروریسم دولتی رژیم غاصب و ظالم صهیونیستی را در پی داشت.

کد خبر 890384
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha